Bilgi İşlem Müdürlüğü
İlker Çakar
1980 Ankara doğumludur, Celal Bayar Üniversitesi Fizik bölümü  , Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Nükleer Fizik Yüksek Lisans mezunudur . Bir çok teknoloji firmasnda görev aldıktan sonra 2018 yılında Yunusemre Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü olarak görevine devam etmektedir.
HABERLER


  • “Belediyeyi Vatandaşın Ayağına Götüreceğiz”

    Yunusemre Belediyesi, Türkiye’de sayılı belediyede kurulu olan dijital belediyeciliğin temelini oluşturacak dijital arşiv sistemi ile verimli bir çalışma ağı oluşturuyor. Dijital arşiv hazırlıklarını yoğunlaştıran Yunusemre Belediyesi, arşiv çalışmalarında sona yaklaşıyor. Nesiller boyu tek tuşla ulaşılabilecek bilgilerin saklanıp kullanılabileceği ve vatandaşı belediyeye değil belediyeyi vatandaşın ayağına getirecek bir altyapı için kolları sıvayan Yunusemre Belediyesi, dijital arşiv sistemi ile verimli bir çalışma ağı oluşturuyor. Yunusemre Belediyesi’nin Muradiye Ek Hizmet Binası’nda Bilgi İşlem Müdürlüğü’ne bağlı arşiv biriminde yürütülen çalışmalar hızla devam ediyor. 4 BUÇUK MİLYON EVRAK DİJİTAL ORTAMA AKTARILACAK Çalışmalara ilişkin bilgi veren Yunusemre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi, Eylül ayı sonuna kadar dijital arşivi tamamlamayı planladıklarını söyledi. Başkan Çerçi açıklamasında; “Manisa Belediyesi’nden, Muradiye Belediyesi’nden ve Üçpınar Belediyesi’nden belediyemize teslim edilmiş olan fiziksel arşivleri dijital ortama aktarma işlemi Eylül ayının sonunda tamamlanacak. Yaklaşık olarak 4 milyon 500 bin adet A4 formatındaki evrak ve A0 formatındaki projeler dijitalleştirilmiş olacak. Bir anlamda vatandaşı belediyeye değil; belediyeyi vatandaşın ayağına götürüyoruz. Bu proje Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) ile entegre olacak şekilde çalışacak ve dijital belediyeciliğin temeli atılmış olacak.” diye konuştu. 

    DEVAMINI OKU
  • Yunusemre’den Yeni E–Belediye Hizmeti

    Yunusemre Belediyesi, cep telefonu ve tabletler ile uyumlu çalışabilen yeni e-belediye uygulamasıyla hizmeti artık daha işlevsel ve modern hale getirdi. Yapılan yenilikle vatandaşlar Yunusemre Belediyesi’ne gelmeden www.yunusemre.bel.tr adresinden Emlak, Çevre Temizlik ve İlan Reklam beyanlarını verebilecek. Yunusemre Belediyesi’nde yapılan çalışma ile cep telefonu ve tabletler ile uyumlu çalışabilen yeni e–belediye uygulaması artık daha işlevsel. Belediyenin resmi sitesi olan www.yunusemre.bel.tr üzerinden vatandaşların belediyeye gelmeden Emlak, Çevre Temizlik ve İlan Reklam beyanlarını verebileceğini dile getiren Yunusemre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi, çalışmaya ilişkin bilgi verdi. Başkan Çerçi açıklamasında; “Vatandaşlarımız kurumumuza gelmeden artık beyanda bulunabilecek, Emlak, Çevre Temizlik ve İlan Reklam beyanlarını e - belediyeye üye oldukları takdirde verebilecek.  Ayrıca beyannameye ilişkin vergileri de yine e-belediye üzerinden ödeyebilecek. Yeni e-belediye uygulamamız kapsamında ayrıca dilekçe veya şikâyet oluşturabilmek, oluşan dilekçe ve şikayetlerin hangi adımda olduğunu görebilmek, e-imzalı belgelerin doğrulanabilmesi, eski makbuzların görüntülenmesi, nikah rezervasyonlarının görüntülenmesi, işyeri ruhsatını sorgulayabilmek ve nöbetçi eczane sorgulaması mümkün olacak. Amacımız özellikle şehir dışında yaşayan ya da çalışma koşulları nedeniyle belediyemize gelemeyen vatandaşlarımızın herhangi bir mağduriyet yaşamasının önüne geçmek, günlük hayatlarını kolaylaştırmak” diye konuştu.

    DEVAMINI OKU
  • Yunusemre Arşivini Digital Ortama Geçiriyor

    Yunusemre Belediyesi, Türkiye’de sayılı belediyede kurulu olan  dijital arşiv sistemi ile verimli bir çalışma ağı oluşturuyor. 2017 yılında çalışmaların tamamlanacağını dile getiren Yunusemre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi, “Vatandaşlarımız digital teknoloji sayesinde belediyeye gitmeden, tek tuşla tüm dokümanlarını bilgisayar ekranına getirecek ve bilgilere ulaşacak.” dedi. Nesiller boyu tek tuşla ulaşılabilecek bilgilerin saklanıp kullanılabileceği bir altyapı için kolları sıvayan Yunusemre Belediyesi, Ege Bölgesi’nde ilk olan digital arşiv sistemi ile verimli bir çalışma ağı oluşturuyor. Yunusemre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi, Muradiye Ek Hizmet Binası’nda Bilgi İşlem Müdürlüğü’ne bağlı arşiv biriminde yürütülen çalışmaları yerinde inceledi. Başkan Çerçi’ye Yunusemre Belediye Başkan Yardımcısı Kılıç Kaya, Bilgi İşlem Müdürü Hüseyin Bayık ve teknik personel eşlik etti.  ÇALIŞMALAR 2017’DE TAMAMLANACAK  Başkan Çerçi burada yaptığı konuşmada Bilgi İşlem Müdürlüğü’nün koordinatörlüğünde başlanan proje bir arkeolog titizliğinde sürdürdüğünü kaydederek, “3 milyon 500 bin yazılı evrak ile 450 bin metre haritanın tamamının dijital ortama aktarılıp, halka daha hızlı hizmet verilecek. Vatandaşımız belediyeye geldiğinde memurlarımız tozlu raflarda dosya aramayacak; tek tuşla tüm dokümanlar bilgisayar ekranına gelecek. Çalışmalarımız meyvelerini vermeye başladı. ‘Gelecek Nesiller İçin, Geleceğin Yunusemresi’ni oluşturma adına yürütülen projelerimiz bir bir hayat buluyor. Vatandaşımızın hayatını kolaylaştırmak adına elektronik belediyeciliğe 2017’nin ortalarında geçmiş olacağız. Yeni gelen evraklarda taranacak bu sistem ile vatandaşlarımızın işini kolaylaştırmış olacağız” dedi.  

    DEVAMINI OKU

Soru ve Görüşleriniz