Bilgi İşlem Müdürlüğü
İlker Çakar
1980 Ankara doğumludur, Celal Bayar Üniversitesi Fizik bölümü  , Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Nükleer Fizik Yüksek Lisans mezunudur . Bir çok teknoloji firmasnda görev aldıktan sonra 2018 yılında Yunusemre Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü olarak görevine devam etmektedir.
HABERLER


  • Yunusemre’den Akıllı Saha Çalışması

    Yunusemre Belediyesi hizmetlere daha hızlı erişim sağlanması amacıyla akıllı saha çalışması başlatıyor. Yapılan çalışma ile vatandaşlar belediye hizmetlerine bir ‘tık’la ulaşabilecek. Yunusemre Belediyesi, akıllı saha çalışması ile vatandaşların belediyeye gelmeden sosyal yardım, beyan ve güncel iletişim bilgilerine ulaşmasını sağlıyor. Uygulamanın özellikle çalışan vatandaşlar için büyük kolaylık sağladığına vurgu yapan Yunusemre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi çalışmaya ilişkin bilgi verdi. Başkan Çerçi açıklamasında, “Yunusemre Belediyesi sınırları içerisindeki taşınmazların Ulusal Adres Veri Tabanı kayıtları ile kontrolü sağlandıktan sonra hizmetlerimize daha hızlı erişilmesi amacıyla akıllı saha çalışması yapıyoruz. Bu çalışma kapsamında bina, bağımsız birim ve iş yerlerine QR kodlu etiketler yapıştırılacak. Cep telefonu ya da tabletlerden bu kod okutulduğu takdirde vatandaşlarımız kendilerine ait bağımsız birimin bilgilerine erişebilecek. Ayrıca iletişim bilgilerini güncelleyip takip ve şikayet dilekçelerini gönderdiği gibi sonucu da takip edebilecek. Vatandaşlarımız akıllı saha çalışmasına dahil olarak belediyemizde yapacakları her türlü beyan, ruhsat ve imar işlemlerini kısa sürede gerçekleştirebilecek. Bunların yanı sıra belediyemiz olağanüstü durumlarda ve afetlerde yardım ihtiyaçlarını hızlıca tespit edip harekete geçebilecek. Akıllı saha projesinde görev alan tüm arkadaşlarımız belediyemizin logosunu taşıyan bir yaka kartı taşımaktadır. Vatandaşlarımızdan projenin verimli ve sağlıklı bir şekilde tamamlanabilmesi için görevli personelimize yardımcı olmasını rica ediyorum.” 

    DEVAMINI OKU
  • Yunusemre’de 5 Milyon Evrak Dijital Ortama Aktarıldı

    Yunusemre Belediyesi, dijital belediyeciliğin temelini oluşturan dijital arşiv sistemi ile verimli bir çalışma ağı oluşturdu. Çalışmalar kapsamında 5 milyon A4 formatındaki evrak, 3 bin 500 m² A0 formatındaki projeleri dijitalleştirdi. Nesiller boyu tek tuşla ulaşılabilecek bilgilerin saklanıp kullanılabileceği ve vatandaşı belediyeye değil belediyeyi vatandaşın ayağına getirecek bir altyapı için kolları sıvayan Yunusemre Belediyesi, dijital arşiv sistemi ile verimli bir çalışma ağı oluşturdu. Yunusemre Belediyesi’nin Muradiye Ek Hizmet Binası’nda Bilgi İşlem Müdürlüğü’ne bağlı arşiv biriminde yürütülen çalışmalar tamamlandı. Yunusemre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi, konuya ilişkin yaptığı açıklama şunları söyledi: “Manisa Belediyesi’nden, Muradiye Belediyesi’nden ve Üçpınar Belediyesi’nden belediyemize teslim edilmiş olan fiziksel arşivleri dijital ortama aktardı.  Yaklaşık olarak 5 milyon adet A4 formatındaki evrak ve 3 bin 500 m² A0 formatındaki projeler dijitalleştirildi. Bir anlamda vatandaşı belediyeye değil; belediyeyi vatandaşın ayağına götürüyoruz. Bu proje Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) ile entegre olacak şekilde çalışıyor ve dijital belediyeciliğin temeli atmış olduk” diye konuştu.

    DEVAMINI OKU
  • Yunusemre’de İmar Arşivine Web Sitesinden Ulaşabilirsiniz

    Yunusemre İlçesi’nde yaşayan vatandaşlar artık imar arşivine Yunusemre Belediyesi’nin resmi web sitesinden ulaşabilecek. Yunusemre Belediyesi daha hızlı ve güvenilir belediyecilik hizmetlerine devam ediyor. Belediyenin Bilgi İşlem, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü personelinin çalışmaları sonucu vatandaşlar resmi web sitesi www.yunusemre.bel.tr’den imar arşivine ulaşabilecek. Vatandaşların yerinde, bilgilere daha hızlı ulaşmasının sağlanması amacıyla çalışmaları sürdürdüklerini kaydeden Yunusemre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi konuya ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Tüm birimlerde hizmetlerimize kolay ve hızlı erişimi sağlamak, arşiv belgelerinin ömrünün uzatılması ve iş verimliliğinin arttırılması için dijital arşiv çalışmalarımız belediyemizin kuruluş yılı olan 2014 yılında başlatılmıştı. İlerleyen günlerde diğer birimlerimize ait dijital verilere de ulaşılabilmesi çalışmaları sürüyor. Gelecek nesillere emanet etmek üzere hazırladığımız bu çalışmayı geliştirerek uygulamaya devam edeceğiz” 

    DEVAMINI OKU
  • Yunusemre Mobil Artık Hizmetinizde

    Yunusemre Belediyesi, online ödeme, öneri ve şikayet, etkinlik takvimi ile hizmetine daha kolay ulaşılmasını sağlamak amacıyla Yunusemre Mobil uygulamasını güncelledi. Yunusemre Belediyesi, vatandaşların hizmetlere daha kolay erişimini sağlamak amacıyla mobil uygulamasını yeniledi. Vatandaşlar bu uygulama ile belediyenin hizmetlerini artık ceplerinde taşıyabilecek. Yunusemre Belediyesi, Mobil uygulaması ile Android ve IOS işletim sistemine sahip tüm cihazlarda online ödeme, öneri ve şikayet, etkinlik takvimi ve hizmeti verilebilecek. Vatandaşlar App Store ve Google Play’den uygulamayı indirip, Yunusemre’ye dair her şeyden haberdar olabilecek. Özellikle çalışma koşulları nedeniyle hafta içi belediyeye gelemeyen vatandaşların zor durumda kalmaması adına e-belediye uygulamalarını önemsediklerini aktaran Yunusemre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi konuyla ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Vatandaşlarımızın daha rahat ve hızlı bir şekilde hizmetlerimizden faydalanması amacıyla Yunusemre Mobil uygulamasını güncelledik. Vatandaşlarımız App Store ve Google Play’de uygulamayı edinip Yunusemre’ye dair her şeyden bu uygulama ile haberdar olabilir. Gelişen teknolojiye ayak uydurarak vatandaşlarımıza daha hızlı bir şekilde ulaşmak için çalışmalarımız sürecek.” 

    DEVAMINI OKU
  • Yunusemre Belediyesi’ne Anında Ulaşabilirsiniz

    Yunusemre Belediyesi, vatandaşlar  ile iletişim kanalları arasına bir yenisini ekleyerek “Canlı Destek Hattı” oluşturdu. E – belediye, 0531 390 37 27 numaralı whastapp ihbar hattı, 444 62 09 numaralı Çağrı Merkezi ve bilgi@yunusemre.bel.tr adresi üzerinden vatandaşların sıkıntı ve taleplerini alan Yunusemre Belediyesi, yeni bir uygulamayı daha hayata geçirdi. Canlı Destek Hattı uygulaması ile vatandaş çağrı merkezi ile doğrudan yazılı olarak iletişime geçebilecek. Yunusemre Belediyesi, uygulama ile gerekli belgelere rahatlıkla ulaşabilmelerine imkan veriyor. SİTE ÜZERİNDEN UYGULAMAYA ULAŞILACAK Belediye ile uygulama üzerinden görüşmek isteyen vatandaşlar,  www.yunusemre.bel.tr adresine girdikleri zaman sağ alttaki çevrimiçi butonunu tıkladıkları anda Çağrı Merkezi ile iletişime geçebilecek. Bu uygulama ile vatandaşlar gerekli beyanları, nikah ve diğer işlemlerine kolaylıkla ulaştırabilecek. Çalışmaya ilişkin bilgi veren Yunusemre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi, yapılan hizmet ile vatandaşların hızlı bir şekilde belediye ile iletişime geçebileceğini vurgulayarak, “Bu hizmet sayesinde vatandaşlarımız karşısında bulunan operatörler ile bazı görselleri atarak anında karşılık alabilecek.  Müdürlüklerimiz yapılan işlemlere anında karşılık bulabilecek. Bu sayede hem belediyenin programlarına hem de işleyişler ile alakalı gerek beyanlara, hızlı bir şekilde ulaşabilmiş olacak” diye konuştu. 

    DEVAMINI OKU

Soru ve Görüşleriniz